Instagram

Thursday 16 January 2014

Day 5 into the low FODMAPs diet – Düşük FODMAPs diyetinde 5. gün


Hi guys!
Here I am on my 5th day of the Low FODMAPs diet! Although I am getting used to the idea of excluding so many foods, as the days go by, I have started to crave some of the foods that I would so commonly eat but cannot at the moment. The top ones would be chewing gum, apples, yoghurt, frozen yoghurt and ice-cream. I would  usually have at least two apples and two servings of yoghurt a day (here in Cyprus we have yoghurt with almost every meal:). Since I never was a big fan of milk I was heavily relying on yoghurt for my calcium intake and now I have to find something else to replace it.
Therefore; on day 3 I had porridge with lactose-free cow`s milk (since there aren`t many other cereals I can have-probably none in North Cyprus) and yesterday (day 4) I had porridge with soya milk. And yes, I spent the whole day wondering why I was having spasms the whole day, untill of course, it occured to me that I should google it! and voila! guess what? Products made from soya beans apparently are high in FODMAPs (apart from those produced in Australia for some reason). So now that I know that soya is out of the list too, today I had my porridge with rice milk. It was the first time I ever tried rice milk and I must admit that I really liked it. My boyfriend cooked the porridge without adding any sugar and it was just at a perfect sweetness and creaminess! So I think rice-milk will be my first choice of milk with some lactose-free cow`s milk where rice milk is not available. So that partly solves the milk and calcium issue but I still could not find a replacement for my beloved yoghurt.  Moving onto apples, well although apples will always have their special place in my heart (hence the blog name) I have been recently snacking on lower FODMAPs choices like oranges, mandarins, kiwis, bananas and carrots. I know, I know I still have a lot of other choices so I should not nag about it :) Below are some pictures I have taken of the foods that I mentioned to have eaten, because I strongly believe that a post is not fun without some pictures!:)

Merhabalar!
Evet, düşük FODMAPs diyetimin 5. gününde yine karşınızdayım!:) Her ne kadar birçok şeyi yeyemeyeceğim düşüncesine alışmaya başlamış olsam da, günler geçtikçe, önceleri günlük hayatımda sıkça tükettiğim şekersiz naneli sakız, elma, yoğurt, donmuş yoğurt ve dondurma gibi gıdaları özlemeye başladım! Önceleri günde en az iki adet elma ve iki porsiyon yoğurt tüketen ben (evet biz Kıbrıslılar hemen hemen her yemeğin yanında yoğurt tüketiriz:), şimdilerde yokluklarını hayli hissetmeye başlamış durumdayım. Hayatım boyunca sütü pek sevemediğmden, yeterli miktarlarda kalsiyum için hep yoğurda güvenmişimdir, şimdilerde ise bu görevi üstlenebilecek yeni gıdalar arama peşindeyim. Bu yüzden 3. günde kahvaltıda laktozssuz inek sütüyle hazırlanmış yulaf ezmesi yedim (normalde 1-2 damla süt koyup gerisini su ile tamamlardım) dün ise (4. gün) soya sütü ile hazırlanmış yulaf ezmesi yedim. Ve evet, günün çok büyük bir bölümünü neden bağırsak krampları geçirdiğimi anlamaya çalışarak geçirdim. Google`da arama yapmak aklıma geliğinde ise bu sorunun cevabını kolaylakla buldum tabii. Soya sütü ve soyadan yapılmış yoğurtlar yüksek FODMAPs içeren ürünlermiş (her nedense Avusturalya`da yapılanlar hariç). Böylece, soya sütünü de listeden çıkarmış olduk. Bugün ise pirinç sütü ile hazırlanmış yulaf emesi yedim ve itiraf etmeliyim ki hayatımda ilk kez denememe rağmen çok beğendim. Erkek arkadaşım yaparken hiç şeker eklememesine rağmen hafif bir tatlılığı ve harika bir kıvamı vardı! Sanıyorum ki bugünden sonra sütten yana ilk tercihim pirinç sütü, pirinç sütü bulamadığımda ise laktozssuz inek sütünden yana olacak. Çok sevgili yoğurduma henüz laktozssuz bir alternatif bulamamış olsamda, kısmen süt ve kalsiyum sorununu böylelikle çözmüş oluyorum. Elma konusuna gelecek olursak, elmaların herzaman kalbimde ayrı bir yeri olacak olsa da (blog isminden de belli olacağı gibi) şu aralar düşük FODMAPs içeren seçenekler olan portakal, mandalina, kivi, muz ve havuç tüketiyorum. Tamam, tamam biliyorum, bu kadar seçenek varken elma için söylenmemeliyim!:) Fotoğrafsız bir postun sıkıcı bir post olduğunu düşündüğümden aşağıya bahsi geçen yediğim birkaç yiyeceğin fotoğraflarını ekledim:)





And, I couldn`t finish this post without sharing some pics from last night`s "creativity session" with my boyfriend and my mum :)

Tabii bir de, dün akşam erkek arkaşım ve annemle yarattığımız sanat eserlerini sizlerle paylaşmamazlık edemedim!:)







No comments:

Post a Comment