Instagram

Friday 24 January 2014

Layered goodness in a jar! - Kat kat tat!

Hey guys!
Yesterday evening while I was training in the pool (yes I was actually thinking about food when I was swimming:) I decided to try making a breakfast jar as I have been coming across it quite a lot on the web recently. So voila! I present you my first ever layered breakfast in a jar! :)

Ingredients: all low FODMAPs (this will depend on the size of your jar or seving container)
  • 100gr uncooked oats- soaked overnight (i used some rice milk)
  • 1 banana (peeled and diced)
  • 1 pineapple ring (roughly 1cm thick)
  • 1 kiwi (peeled and diced)
  • 5 strawberries
Prep:
First I blended the banana in a blender until smooth. Then, all I did was to  layer the diced ingredients on top of each other. I placed the kiwis at the bottom and the soaked oats on top. I then layered it with the diced strawberries and pineapple and topped in with the blended banana. I also sprinkled some crushed almonds on top as I like the crunchy texture they give and it looked prettier :) Enjoy it!


Merhaba!:)
Dün akşam havuzda yüzme antrenmanı yaparken (evet yüzerken yemek düşünüyordum:), bu sabah son dönemlerde internette sıkça karşılastığım `tek kavanozda kahvaltı` konseptini denemeye kara verdim: ve iste karşınızda hayatımın ilk kahvaltı kavanozu!:)

Malzemeler: hepsi düşük FODMAPs (kavanoz veya kabın büyüklüğüne göre farklılık gösterebilir)
  • 100gr geceden ıslatılmış yulaf ezmesi (ben pirinç sütü ekleyip sabaha kadar buzlukta beklettim)
  • 1 muz (soyulmuş ve dilimlenmiş)
  • 1cm kalınlıkta kesişmiş yuvarlak ananas dilimi (küp şekrinde doğranmış)
  • 1 kivi (soyulmuş ve küp şeklinde kesilmiş)
  • 5 çilek
Hazırlanışı:
Öncelikle muzu blenderden geçirip pürüzssüz bir püre haline getirdim. Daha sonra tek yaptığım tüm malzemeleri birbiri üzerine dizmek oldu. Öncelikle kiviyi daha sonra da yulaf ezmesini ekledim. Üzerine çilek ve ananası koyduktan sonra ise muz püresini ekledim. En üstüne de daha tatlı görüneceği için ezilmiş badem ekledim:) Afiyet olsun!
 

I had some leftovers that did not fit in the jar so I made a mini version of it for my other half to try:)

Malzeme fazla geldiğinden sevgilimin de denemesi için bir de minik versiyonunu yaptım:)


 






   
                          

In case you were wondering, if you use all the ingredients listed in one jar, then it makes approx 350k calories.
Tüm malzemeleri tek bir kaba sığdırdığınızda yaklaşık olarak 350 kalorilik bir kahvaltı elde etmiş olursunuz.

No comments:

Post a Comment